onsdag den 8. oktober 2014

Orange til efteråret - Autumn Orange


Så fik jeg farvet 3 dejlige bundter uld med slørhatte, som jeg havde haft liggende i fryseren siden sidste efterår. Der var ca. 1,5 kg blandede svampe. Jeg må indrømme, det kan være meget svært at identificere dem præcist, så jeg valgte at blande dem alle. For at få en smuk og klar dyb orange bejdsede jeg med tin. Garnet kan købes i min webshop.

Smuk orange til efteråret
English:
I dyed three lovely skeins with some cortinarius mushroom. I had 1,5 kilos stored in my freezer since last autumn and honestly, they are difficult to identify, so I gave up and just put them all in the same dye bath. For mordant a chose tin. I seldom use tin, but I wanted a warm and clear orange - and got it ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar